בואו נדבר על הכוח האמיתי של וידאו בעולם הדיגיטלי
האם לעלות את אותו הסרטון בכל הרשתות? תובנות מהשטח
בעולם הדיגיטלי של היום, שאלה זו מעסיקה רבות מאיתנו. כאחת שעובדת שנים בתחום אני יכולה להעיד שהתשובה מורכבת יותר ממה שנדמה במבט ראשון.
התחרות על תשומת הלב של הצופים קשה מתמיד. בכל יום אני רואה כיצד פלטפורמות שונות מתחרות על הזמן והקשב של הקהל. האם סרטון וידאו יכול באמת להצליח בכל הרשתות? מניסיוני, התשובה היא: כן, אבל עם כמה הסתייגויות חשובות.
תרבות הווידאו שצמחה לאחרונה שינתה את כללי המשחק. עם עליית טיקטוק, לא מעט שאלו אם זו פלטפורמה רק לצעירים.
אך מה שגיליתי בעבודתי היא שסרטון איכותי יכול להצליח בכל רשת חברתית – לא רק בטיקטוק.
המפתח, לפי ניסיוני, הוא ליצור תוכן שמתחבר לצופים, עוסק בנושאים רלוונטיים ומגיב לצרכי הקהל. כשיש רעיון טוב ואיכות גבוהה, סרטונים של לקוחות שלנו הצליחו לא מעט פעמים בכל הפלטפורמות ביחד, לעיתים אף יותר מאשר טיקטוק.
חשוב לזכור: אף אחת מהרשתות לא מחייבת סגנון מסוים של וידאו. כל רשת אמנם מתאימה יותר לסגנון מסוים, אך סרטון טוב יכול להצליח גם באינסטגרם (שמעדיף וידאו קצר ויותר אסתטי) וגם בפייסבוק (שם הקהל פתוח יותר לתוכן ארוך ומעמיק). בטיקטוק (שם הצעירים מחפשים תוכן מהיר ומלהיב.)
ביוטיוב (שם הצופים מוכנים להשקיע זמן בתוכן מעמיק.)
מניסיוני, רוב הצופים צורכים וידאו בכל הרשתות. לכן, המיקוד צריך להיות על יצירת תוכן איכותי שעוסק בנושאים רלוונטיים ומעניינים לקהל היעד.
לסיכום, למדתי שהמונח "יוצרים טיקטוק" מגביל. יוצרות תוכן וידאו אינן מוגבלות לפלטפורמה אחת. ההצלחה טמונה ביצירת תוכן מעולה שמתאים עצמו לכל רשת, תוך שמירה על המסר והאיכות.
זכרו: הקהל במרכז. כל רשת חברתית מציעה הזדמנויות ייחודיות להצלחה. עם תכנון נכון וגמישות, אפשר ליצור אסטרטגיית וידאו שעובדת בכל הפלטפורמות.
הכירו את אסטרטגיית Cross-Platform
במקום לחשוב על כל פלטפורמה בנפרד, אני רואה את כולן כחלק ממערכת אחת גדולה. הנה איך אנחנו עושים את זה:
1. מתחילים עם רעיון מרכזי חזק.
2. מתאימים אותם לכל פלטפורמה בצורה ייחודית.
3. יוצרים קישורים בין התכנים, מעודדים את הקהל "לטייל" איתי ברשתות.
4. תמיד לנתח, ללמוד ולהתשפר. ניסוי ותהייה אינסופיים.
מדידת הצלחה: מעבר למספרים
בתחילת דרכי, הייתי אובססיבית לגבי מספר הצפיות והלייקים. היום אני יודעת שזה רק חלק מהסיפור.
אני מסתכלת על:
– כמה זמן אנשים באמת צופים בתוכן שלי.
– איך הם מגיבים ומשתפים.
– האם הם הופכים ללקוחות או עוקבים נאמנים.
– איך הקהילה שלי גדלה לאורך זמן.
לסיכום: תהיו גמישים, תהיו אותנטיים
הדבר החשוב ביותר שלמדתי הוא להישאר גמיש ואותנטי. העולם הדיגיטלי משתנה כל הזמן, ואנחנו חייבים להשתנות איתו.
כל פלטפורמה היא עולם בפני עצמו.
אל תפחדו לנסות דברים חדשים. הקשיבו לקהל שלכם. ומעל הכל, תיהנו מהתהליך!
זכרו, מאחורי כל מסך יש אדם אמיתי. כשאתם יוצרים תוכן שבאמת מדבר אליהם, ברמה האישית, אתם לא רק בונים עסק – אתם יוצרים קשרים אמיתיים.
אז צאו לדרך, נסו, טעו, למדו והצליחו. ואם תצטרכו עצה או פשוט לשתף בהצלחות שלכם – אנחנו תמיד כאן בשבילכם.
בהצלחה בדרך הדיגיטלית שלכם!